12.1.10

Een paar links om van start te gaan.

- een selectie van mijn foto's van China (2009) + fotoboek
- mijn Homepage: wimwauman.com
- mijn Homeblog

In de eerste brief van Lieve over het project lees ik "Ai Weiwei is een sleutelfiguur op de globale kunstscène". Onlangs las ik een boek dat mij meer inzicht gaf in de mechanismen van deze internationale kunstwereld. In Art. Achter de schermen van de kunstwereld neemt Sarah Thornton ons bij de hand en bezoeken we onder andere een dramatische veiling bij Christie's, een kritiekles in CalArts, de studio's van Takashi Murakami, de redactie van Artforum, de uitreiking van de Turner Prize, de kunstbeurs Art Basel en de Biënnale van Venetië.
Volgens mij is het noodzakelijk om het werk van Ai Weiwei ook te bekijken vanuit dit professioneel en internationaal perspectief.

1 comment:

  1. Absoluut! Een piste is om even het parcours te volgen van galleries die Weiwei vertegenwoordigen evenals de sleutelfiguren die Ai Weiwei in Oost en West introduce(e)r(d)en. (Galerie Marie Boone, Galerie Meile Beijing/Lucern(Zwitserland!), Haines Galerie, de invloed van een Belgische galerist als Frank Uyterhaeghen...)
    Ik oefen nog even hoe ik o.a. deze sites kan overbrengen naar deze blog...

    ReplyDelete